這二首歌都出自於求婚事務所的原聲帶...
第一首為..麵包合唱團所唱的 IF..
選這首歌的原因..是因為他很符合我現在的心境..
我很希望能夠和媽媽身處在一起..陪他到老..
但現在是不可能了...
SO..即使在不可能之下..我也知道媽媽將長活於我心中..

Lyrics:David Gates Music:David Gates 

IF a man could be two places at one time, I'd be with you.
如果有人可以同時身處兩地  我願與你同在
Tomorrow and today, beside you all the way.
無論明日今日長伴你左右
IF the world should stop revolving,
如果世界停止轉動 
spinning slowly down to die,
慢慢停止
I'd spend the end with you.
希望能陪你到老 
And when the world was through.
直至世界末日

Then one by one the stars would go out.
星辰的閃爍逐漸熄滅
Then you and I would simply fly away.
你我將比翼雙飛

IF a picture paints a thousand words,
如果畫能繪出千言萬語
then why can't I paint you?
為何我無法彩繪出你的影像
The words will never show,
千言萬語無法說出 
the you I've come to know.
我所認識的你
IF a face could launch a thousand ships,
如果臉上的表情可以載滿所有的負荷起航
then where am I to go?
那我該何去何從
There's no one's home but you.
心中只有你 
You're all that's left me to.
停留在我心裡

And when my love for life is running dry,
當我此生的愛漸漸枯萎
you come and pour yourself on me.
你前來將愛傾注我心中


另一首則為豆導所唱的愛的箴言..
我所選擇這首歌的原因是..
這首歌很符合我媽媽對我和我妹妹的愛..
也符合他真實生活上所面對到的婚姻...
他的痛苦..很少讓我和妹妹知道..都留給了自己..
把歡笑的過程都留給了我和妹妹..
真的是很感謝她 帶給我和妹妹的一切..才能讓我們長大成人..

詞曲:羅大佑 演唱:鈕承澤
我將真心付給了你 將悲傷留給我自己
我將青春付給了你 將孤獨留給我自己
我將生命付給了你 將歲月留給我自己
我將春天付給了你 將冬天留給我自己

愛是沒有人能瞭解的東西
愛是永恆的旋律
愛是歡笑淚珠飄落的過程
愛曾經是我也是你

我將春天付給了你 將冬天留給我自己
我將你的背影留給我自己
卻將自己給了你

arrow
arrow
    全站熱搜

    bbsgfriend 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()